Na okładce numeru 24. "mazy" wygenerowane pascalowo (ktoś jeszcze pamięta o Pascalu?): A wewnątrz numeru? M.in. dwa artykuły, których tytuły są ważne: Matematyczne barany O dzieleniu pieniędzy Tak, słowa odgrywają rolę istotną...
Niektóre tematy są trudne... Na przykład temat spodni: A dokładniej: twierdzenie Talesa - jest ono obecne w nowej (była kiedyś jakaś inna?!) Podstawie Programowej na poziomie podstawowym np. liceum. Istotne jest też dowodzenie - pamiętamy dowód wspomnianego teorematu? Dojdziemy do niego "po bożemu"? Czyli jak? Warto zaglądnąć: Tales . A może ktoś w komentarzu odniesie się do listy najtrudniejszych tematów lekcji (wspomina przecież o tym Redakcja, choć w roku 1994...)?
Na okładce z roku 2002 upiór, zwany też widmem: Nie straszy? Może wyjaśni to komentarz do okładki: nie-wielościan . A jeśli odwiedziliśmy już (?) dom strachów, to postaramy się przejść i do innych... opowiastek: Czy na lekcjach matematyki można opowiadać bajki? Można? Można.
Komentarze
Prześlij komentarz